Post Vasaloppet-träning

Erik Wickström Vasaloppet 2020. Foto: Magnus Östh.

Erik Wickström Vasaloppet 2020. Foto: Magnus Östh.

När jag i maj valde att kliva av som chefredaktör för Vasalöparen efter nio år ville jag få mer tid till träning och familj. Träningsmängden ökade förvisso inte, men jag har nästan hållit en av målsättningarna.

Jag satte upp ett mål om att träna minst 20 min per dag varje dag jag var frisk. Enda dagen jag har missat det var samma dag som bordshockey-VM hemma hos oss i december. Jag tänker att det ska bli min vilodag varje år.

När jag var frisk 3 månader i sträck i somras kom jag i väldigt fin form, så jag mår nog bra av kontinuitet. Igår kom jag ut och tränade kl 23.50. Alla dagarna sedan Vasaloppet har träningspassen legat på miniminivån 20 min. Och ja, the story från Vasaloppet kommer tids nog.

Om Erik Wickström

Gillar konditionsträning.
Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Post Vasaloppet-träning

  1. Niklas Solsjö skriver:

    Bordshockey kan bli nog så intensivt😁💪💪

  2. Jonas Eilertsen skriver:

    Ruskigt bra placering med tanke på perioden inför Vasaloppet! Minst 20 min varje dag (förmodligen inspiration från eran pod lagom kondition) är något jag och också gör, väldigt bra för kontinuiteten. Snart 4 månader (från 13:e november) har jag lyckats i ett streck (utan sjukdom).

Kommentarsfältet är stängt.