Lidingöloppet pre race report

  • Löpform: Det känns ganska bra tycker jag.
  • Träning på slutet: Endast 2-3 mil per vecka hela sommaren, men 5 mil nu i 2-3 veckor och det har givit bra effekt. Total träning 5-8 timmar i veckan senaste 2-3 veckorna.
  • Boende: Hos Idas mammas moster med man i Sollentuna. Världklass. De skämmer bort och vi gillar det! De lagar mat, diskar och bäddar våra sängar!
  • Gårdagens uppladdning: 25 min löpning på ett elljusspår runt Väsjöbacken i Sollentuna med 3 st intervaller i planerad Lidingöloppsfart med 1 min vila: 2, 2 och 1 min. Därefter ett heldag i Stockholm med familjen, bland med besök på Skansen. Lite extra mat till middagen.
  • Målsättning: 1.55. Klarar jag det skulle jag vara väldigt stolt över mig själv.
  • Skadeläge: Ryggskadan som gör att smärta strålar ut i sätesmuskel/baksida känns på varje steg, men det är hanterbart.
  • Orosmoln: Inte sprungit mer än 2 mil sedan maj. Risk att löptekniken påverkas andra halvan pga skadan.
  • Gillar: 15 grader och sol=perfekt löparväder. Dock verkar det blåsa mycket. Stor tävling, mycket publik. Får lite langning av Ida, Enervit och Henrik Jutterdal. Har inget att förlora.
  • Tidigare år: 208:a på 2.04 år 2000. 12:a på 1.52 år 2006. Kilometersplittar då: 3.58-3.18-3.32-3.37-3.40-3.28-3.45-3.31-3.43-7.16(2 km)-3.39-3.36-3.38-3.41-3.44-3.43-3.40-3.59-3.58–3.59-3.56-3.38-8.09(2 km)-4.05-3.42-3.44-4.22-3.22 min. 5 km-splittar: 5km 18.04. 10km ~36.05. 15km 54.21. 20km 1.13.24. 25km 1.33.07.

Start 12.30. Följ loppet här.

 

Om Erik Wickström

Gillar konditionsträning.
Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Lidingöloppet pre race report

  1. Axel skriver:

    Du grejade 1:54! Grymt! Bara 2 minuter långsammare än ditt PB då du var 8 kg lättare.

  2. Ping: Lidingöloppet 2014 the story | Erik Wickström – Konditionskonnässör

Kommentarsfältet är stängt.