Träningsdagbok v49 – 12.20 h

Delar av Stockholms rullskidsklubb i Vålådalen. Igår hade jag sista tekniklektionen med en grupp på nio personer.

Delar av Stockholms rullskidsklubb i Vålådalen. Igår hade jag sista tekniklektionen med en grupp på nio personer.

Så här såg förra träningsveckan ut, samtliga pass i Vålådalen. Återigen en kanonbra träningsvecka, återigen 12 timmar. De här två veckorna med mycket mängd behövde jag och jag känner redan att det har givit bra effekt på formen. Och det har väsentligt höjt snittet på timmar per vecka.

Måndag: Ingen träning
Tisdag: Ingen träning
Onsdag: 1,5 h stakning med 1*10 min + 5*3 min med 2 min vila som avslutning.
Torsdag:
Pass 1: 2 h klassiskt med 2*10 min-intervaller enbart diagonal (165 höjdmeter på 1,8 km i trögt före på intervallspåret) som avslutning.
Pass 2: 1.20 h ”lugn” skejt. Kul med årets första skejtpass.
Fredag: 3 h stakning med 15 min hårt som avslutning. Trögt före och dåligt vallade skidor. Kändes rejält i överkroppen, ganska jobbigt stora delar av passet. Lyckades med nöd och näppe bli av med Tommie Lindblom på långspurten.
Lördag: 30 min lugn löp innan frukost till Nulltjärn t o r. 5.14 min/km i snitt.
Söndag:
Pass 1: Träningstävling med Stockholms rullskidklubb 7,1 km, drygt två varv på 3,5 km-spåret. Kände mig pigg och stark, bästa skidpasset i år. 18.51 min, 22.6 km/h i snitt och 100 klättrade höjdmeter. Snabbt före, enbart stakning utan fästvalla. Skidlektion som uppvärmning, ingen nedvarvning.
Pass 2: 1,5 h lugnt klassiskt

Totalt 10 timmar och 20 minuter. Räknar dock alla lektionerna, 4 st på 2-2,5 timmar, som totalt 2 timmars träning eftersom jag ändå rörde på mig en del. Så totalt 12 timmar och 20 minuter.

Om Erik Wickström

Gillar konditionsträning.
Detta inlägg publicerades i Träning. Bokmärk permalänken.