Punktformsinlägg

  • Nu har jag lyssnat på Johan Olssons sommarprogram. Det var bra. Lyssna här.
  • Vi sov i Lundaskog i natt istället för stugan. Jag passade på att klippa gräs, tömma brevlådan, tömma luftavfuktarna, dra 4 st 8 min-intervaller progressivt från 1.48-fart till 1.46-fart och läsa Borås Tidning innan vi åkte till Sofia och Linda Johansson i Roppered utanför Aplared för att fika. Jag gillar att öka successivt på intervallpass. Det bygger bra självförtroende.
  • I morgon ska vi börja elda träden och buskarna jag har kapat med bågsågen och grensaxen. Jag tror Ida får elda och jag hålla koll på barnen. Ida gillar eld.
  • Träningen idag blir rullskidor. Det blir nytt pass med de 172 cm långa stavarna. Jag kan för övrigt rekommendera Staffanstaven-hylsan som förlängning för alla som vill köra med längre stavar. På köpet får du skön och skidlik dämpning. Ett annat sätt att förlänga stavarna, dock bara ca 5 cm, är att lägga i korta stumpar i handtaget så staven blir längre. Billig variant. Min kompis Robert Malmgren, som är smålänning, gör så. Och tävlar med det. Vet inte om jag hade vågat det. Men för träning, absolut!
Z rapporterar att bygget av Borås andra rullskidbana, på skidstadion, har börjat.

Z rapporterar att bygget av Borås andra rullskidbana, på skidstadion, har börjat.

Om Erik Wickström

Gillar konditionsträning.
Det här inlägget postades i Träning och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.