Gubbdistans runt Såken

Löpning runt Såken

Löpning runt Såken. Transportsträckan på 1,66 km till sjön är nedför och sedan uppför hem, därav skillnaden i snittfart.

Ingen sommar utan att springa runt sjön Såken i Aplared. Igår var det dags. Leden är ca 16 km och det blir drygt 19 km om man startar och slutar vid Idas föräldrar.

Leden består av ca 6 km grusvägar, resten stigar och skogsbilvägar. Vissa av stigarna är ganska trixiga, så man måste hålla gubbdistanstempo för att klara sub 5-tempo runt sjön. Sedan är ju också mellanmjölksträningen den kanske mest fantastiska (så länge man är noga med att inte hålla sig där allt för mycket).

44 i puls vid starten var ovanligt lågt

44 i puls vid starten var ovanligt lågt. 144 i snittpuls motsvarar 77 procent av maxpuls.

Gröna fältet är 70-80 procent av maxpuls, gula är 80-90.

Gröna fältet är 70-80 procent av maxpuls, gula är 80-90.

Om Erik Wickström

Gillar konditionsträning.
Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Gubbdistans runt Såken

  1. fnero71 skriver:

    Vi försökte cykla runt sjön för någon vecka sen men det var inte att rekommendera 😀 😀

Kommentarsfältet är stängt.