Bilder från Spanien och Frankrike

Jag, Jesse Carlstrom och Seth Adams

Det blev en natt i Spanien och resten i Frankrike, där brudens föräldrar har ett hotell/pensionat i Thuir strax öster om Perpignan. Det ligger ungefär mittemellan Barcelona och Montpellier, så vi flög till Barcelona och hade hyrbil därifrån.

Första dagen besökte vi Salvador Dali-muséet i Figueres, för att sedan åka till Cadaques vid kusten där vi också spenderade natten. Cadaques var en riktigt höjdare. Så himla vackert landskap.

Kul att äta sniglar för första gången. Helt okej faktiskt!

Resten av dagarna bodde vi utanför Thuir, där också nästan hälften av bröllopets 60 gäster bodde. De var mycket Alaska-folk, främst från Fairbanks där jag bodde och där Seth och Faustine bor. Många av amerikanerna tog chansen att stanna ett par veckor när de ändå var i Europa.

Löpning nästan varje dag
Jag känner Seth genom kurser på Universitet och genom skidåkning/turåkning. Han var däremot inte på skidlaget, vilket gjorde att de övriga på laget inte var där. Men det var ändå några kära återseenden. Kul att se kompisar man inte sett på 13,5 år.

Personer från Fairbanks har ofta intressen som skidåkning, turåkning, klättring, kanotpaddling och vandring. Så det var många likasinnade. Jag sprang alla dagar utom en, då jag istället körde 20 min styrka. Ofta med andra, bland annat Jesse Carlström som tävlade för universitetet i Reno när jag tävlade för UAF.

Sena middagar
Det är sena vanor i Frankrike. Middagarna startade mellan kl 21 och 22, vilket är lite skillnad mot kl 17.30 då vi brukar äta i vår familj. En av dagarna fyllde ett av de franska barnen 6 år. Då serverades tårtan kl 23.00. Ganska sent för att vara dagen före en skoldag. Men de hade tydligen stannat hemma dagen efter.

Vigseln och själva bröllopsfesten var rolig och fin. Betydligt mindre formellt än i Sverige. Färre tal, färre kostymer, färre lekar och mer lösa boliner. Inget är bättre än det andra, men helt klart annorlunda.

Delar av gänget

Slott i Collioure vid kusten

Seth retar mig alltid för att jag är så "competitive". Och det ska väl erkännas att jag alltid tävlat i allt. Sade jag att jag var bäst i pingis bland bröllopsgästerna?

Seth retar mig alltid för att jag är så ”competitive”. Och det ska väl erkännas att jag alltid tävlat i allt. Sade jag förresten att jag var bäst i pingis bland bröllopsgästerna?

Medeltida slott i Castelnou utanför Thuir

Klockan är nio på kvällen, så dags att starta middagen

Löpning i Sverigekläder

Jesse Carlstrom springer i Port Vendres, där tog en 5 km lång vandring med flera hundra höjdmeter. Genrebild löpning.

Jesse Carlstrom springer i Port Vendres, där vi tog en 5 km lång vandring med flera hundra höjdmeter.

Det fjärde och sista badet i Medelhavet tog vi på vägen tillbaka till Barcelona

Många goda luncher och middagar. Här i Perpignan.

Spelade cornhole. Riktigt kul.

Vandring i Frankrike vid Medelhavet

Ida och jag i Cadaques

Salvador Dali-muséet i Figueres

Glassätning i Figueres

Löpning i Caduques. Genrebild löpning.

Min rygg har varit lite halvkass på sistone så det var främst min starka fru Ida som bar Stig på ryggen när vi vandrade.

Om Erik Wickström

Gillar konditionsträning.
Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.