Segdragen skit

Jag har känt mig lite småsjuk i snart två veckor nu. Rollsborundan i söndags var första hårda passet på länge och jag har tagit 5-6 dagar med helvila.

Idag kändes det bättre och jag körde mitt andra hårda pass på två veckor. Det blev en favvo: fem tusingar på SkiErgen innan frukost. Effektivt, vackert och jobbigt! Tiderna blev bra (3.37-3.37-3.39-3.39-3.37), vilket bara är ett fåtal sekunder efter min bästa serie.

Om Erik Wickström

Gillar konditionsträning.
Det här inlägget postades i Träning och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Segdragen skit

  1. Ludvig Börjesson skriver:

    Vilken ”växel” körde du på? Har börjat följa din blogg, kul läsning. Satsar själv inför Vasan 2012 och har börjat med SkiErg maskin

  2. Vasa skriver:

    Jag får ångest bara jag tänker SkiErg-intervaller, riktigt jobbigt.
    Mycket bra tider! 🙂

  3. björnjonsson skriver:

    Jag körde mina livs första SkiErg intervaller med dig i åtanke! 😉 Jag drog (3:35,3:37,3:40,:3:41,3:39) !

  4. Therese skriver:

    Jag kör också 1000 m intervaller men har Tjejvasan i sikte 🙂 Har bara kört tre pass på en SkiErg än så länge men det känns bra.

    Hur lång vila har du mellan dina intervaller ?

  5. Anders skriver:

    Längden på vilan går att se på bilden: ”5x1000m/1:00r” – alltså en minuts vila. Tänker mig att det är effektivare med två minuters vila för de flesta, annars har man bara precis börjat sluta pusta innan det är dags igen.

  6. Josh Carlson skriver:

    BTW- those splits are sick! I am hoping for just one of those this weekend for the 1k world Sprints. I hope some of you have time to do this! Also look into doing the Tour de Skierg in February. Perfect just before Vasaloppet!

Kommentarsfältet är stängt.