Min kostuppladdning inför Vasaloppet

Det här var gårdagens middag. Men jag är inte så überpräktig som det kanske verkar. Det blir även mycket småätande i form av mackor, flingor, frukt och hemgjorda sötsaker. Men att flera dagar innan vräka i sig pasta med en tunn tonviskröra och dricka vatten är inget för mig.

Om Erik Wickström

Gillar konditionsträning.
Detta inlägg publicerades i Mat och dryck, Skidor, Träning och märktes , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Min kostuppladdning inför Vasaloppet

  1. Jens Åström skriver:

    Hej Erik. Kolhydratladda flera dagar inför långlopp tycker jag är överdrivet, har testat alla olika sätt tror jag. Dagen innan samt under timmarna före ett seedningslopp eller vasalopp räcker för att fylla på. Viktigare är att dricka ofta under tex. vasaloppet. Gärna var 20 min som eliten gör.
    Kommer nog gå snabbt på söndag med isiga spår. Ha de /Jens

  2. Snart H35 Palmer skriver:

    Colting style

  3. Markus skriver:

    Ser gott ut.. Lycka till på söndag, håll Daniel Rickardssons rygg och gå om honom på upploppet så är segern din 😉
    Räknar med att se dig en hel del på tv nu med de fina tröjorna!

Kommentarer är stängda.