Träningsdagbok v48 – 12 h 46 min

Tugg Burgers. Bilderna i det här inlägget har ganska lite att göra med innehållet, mer än att jag åt lunch på Tugg med Martin Josefsson förra veckan. Jäkligt goda burgare. Det är Onyx-Örjans son som startat Tugg och siktar nu på att sprida sig till andra städer.

Tugg Burgers. Bilderna i det här inlägget har ganska lite att göra med innehållet, mer än att jag åt lunch på Tugg med Martin Josefsson förra veckan. Jäkligt goda burgare. Det är Onyx-Örjans son som startat Tugg och siktar nu på att sprida sig till andra städer.

Martin Josefsson har börjat jobba igen eftersom ett gäng månader som pappaledig

Martin Josefsson har börjat jobba igen eftersom ett gäng månader som pappaledig

Ser där ja! 12 timmar och 46 minuter i förra veckan (om man inkluderar 1 timme av mina 4-5 timmar som instruktör). Det behövde jag. En av årets största träningsveckor. Dessutom än massa skidåkning på snö. Jag valde att nästan helt utesluta intervallträning, dels för att jag hade halsont förra veckan, dels för att det var tillräckligt tufft i helgen med alla timmar på skidor (både träning och som instruktör). Träningssjälvförtroende behövde en sådan här mängdvecka.

Vissa av passen i Storhogna ganska jobbiga, pga av trögt före respektive lite hets, men inga regelrätta högintensiva pass förutom träningstävlingen på söndagen. Normalt åker jag inte alls så mycket skidor då jag är instruktör för en helg, men detta CCC1000-läger bestod av mycket åkning och inte enbart lektioner.

Måndag: 1.35 h klassiskt på treor med Robert Malmgren. Kallt. Tog det lugnt pga halsont förra veckan. Robban var stark. Ca 30 min instruktioner med CCC1000 Göteborg + 20 min egen åkning på kvällen i skidhallen.
Tisdag: 1 h stakning på Tranemos konstsnöspår med Simon Larsson. Lade in lite styrkeövningar och spurter.
Onsdag: Ingen träning
Torsdag: Pass 1: 2 h stakning i Storhogna. Pass 2: 50 min stakning i Storhogna
Fredag: Pass 1: 30 min klassiskt i Storhogna. Pass 2: 1.20 h klassiskt i Storhogna.
Lördag: Pass 1: 1.30 h stakning i Åsarna. Pass 2: 30 min klassiskt i Storhogna.
Söndag: Pass 1: 14,03 km träningstävling i Storhogna. Stakning. 145 m totalstigning. 4 varv som gick successivt snabbare: 11.13-10.55-10.50-10.42 min. Ovant att åka fort på snö. Svårt också med lite snö och ojämnt och löst underlag. Ca minus 2 och en del vind. Lyckades inte bli så flåsig förrän sista varvet. 19.3 km/h i snitt. Återstår en del till toppform. 30 min uppvärm/nedvarv.

Totalt 11 timmar och 46 minuter. Men eftersom jag jobbade som instruktör och stod på skidorna 4-5 timmar utöver det räknar jag en extra timme. 

Om Erik Wickström

Gillar konditionsträning.
Det här inlägget postades i Träning och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.