Löpintervaller + halsont

Grusstigen/grusvägen runt Byttorpssjön. Fin sträcka för flacka intervaller på knappt 2 km. Ligger ca 1,5 km från där vi bor i Lundaskog.

Grusstigen/grusvägen runt Byttorpssjön. Fin sträcka för flacka intervaller på knappt 2 km. Ligger ca 1,5 km från Lundaskog där vi bor.

Ajaj. Bakslag på sjukdom. Känns som en mindre sandlåda i halsen idag. Kanske började för tidigt. Ganska störigt att vara sjuk nu när jag har gott om tid till att träna. I vintras var det fullt ös på många fronter, så då var det svårt att få till träningen. Nu skulle jag lätt kunnat träna 10 timmar både förra och denna vecka, men istället blev det halsont. Men så kan det vara ibland.

Innan sjukdomen gjorde comeback körde jag mitt första löpintervallpass sedan urminnes tider. 2 varv runt Byttorpssjön som mest består av flack och bred grusstig. Ett varv är ca 1,92 km. Mikael Ragneheim tycker inte man kan skriva ”ca 1,92 km”, men det är i alla fall vad jag brukar få på min klocka. Ibland lite kortare eller lite längre. Jag sprang två jämna intervaller i 3.20 min/km-fart.

Ida är en fena på att laga mat, men när det kommer till smulpajer är min mor oslagbar. Förutom pajätning satte vi även potatis vid hennes stuga i helgen. Hon driver ett mindre jordbruk där känns det som.

Ida är en fena på att laga mat, men när det kommer till smulpajer är min mor oslagbar. Förutom pajätning satte vi även potatis vid hennes stuga i helgen. Hon driver ett mindre jordbruk där känns det som.

Det var helt ok tider jämfört med tidigare, men oj vad trött jag blev. 89 procent av snittpuls första intervallen och 93 procent på andra. 1,5 min vila emellan. Jag hade inte orkat hålla farten på två till. Det brukar vara så för mig när jag är ovan med löpintervaller. Farten finns där, men inte uthålligheten.

Det passet genomförde jag för att få någon slags fart inför Sjömarksloppet på söndag, men det är nu tyvärr mycket tveksamt om jag kommer till start där.

Om Erik Wickström

Gillar konditionsträning.
Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.