Grövelsjölägret fullbokat och 3.24-fart på löpintervallerna

Efter att jag puffade för att det bara fanns tre platser kvar på mitt Vasaloppsläger i Grövelsjön förra veckan blev det fullt direkt. Kul med stort intresse. Tidigare har det inte blivit fullbokat så tidigt.

Senarelagd löpning
Igår skulle jag ha sprungit vid Hestrastugan när Ida var med barnen på skogsleken. Men när vi kom dit var inte Astrid alls i form så Ida och jag beslutade att jag skulle åka hem med henne för att vila.

Löpintervaller 1 km mellan Sjömarken och Sandare. Polar Flow-appen.

Löpintervaller 1 km mellan Sjömarken och Sandare. Polar Flow-appen.

Istället gav jag mig ut på när Ida lade barnen. Syftet var dels att få fart på platt asfalt, dels att känna på vad som skulle kunna vara en rimlig målfart i Kretsloppet på lördag.

Bänkpress och bicepscurls
Jag sprang fram och tillbaka på en nästan helt flack asfaltssträcka på cykelbanan mellan Sjömarken och Sandared. Från att ha västra änden av järnvägsbron i Sjömarken ovanför sig till andra lyktstolpen på höger sida efter P-skylten i roten av backen upp mot Sandared. Mellan 0,99 och 1,01 km på min Polar V800. Bra sträcka för den här typen av intervaller.

Snittfarten var lite olika pga motvind åt ena hållet, men totalt på 4 st 1 km-intervaller med 1 min vila snittade jag 3.24-fart. Jag hade ju såklart gärna sprungit mycket bättre, men med tanke på hur illa det gått med träningen på sistone var jag nöjd. Sett till detta passet blir det nog svårt att hålla 3.35-fart på lördag en hel mil utan pauser, men försöka går ju alltid.

Efteråt löppasset (totalt 26 min) körde Tobias Magnusson och jag styrka i 45 min. För ett par veckor sedan lyfte jag 57 kg tre gånger i ett set, nu gjorde jag det sju gånger. Vi avslutade med bicepscurls i sanna Bob Impola-anda.

Om Erik Wickström

Gillar konditionsträning.
Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Grövelsjölägret fullbokat och 3.24-fart på löpintervallerna

  1. Carl.A skriver:

    Hej!
    57kg är en respektabel vikt i vissa lyft men inte särskilt imponerande i andra. jag undrar såklart om du bicepscurlade 57 pannor (mycket respektabelt) eller kanske bänkpressade? (närmare normalkurvan gissningsvis)

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.