16 veckor till priset av 12 – samt rullskidtips för nybörjare

Wickström Coaching innehåll årsplan

Wickström Coaching innehåll

Idag skickade vi ut ett nyhetsbrev från Wickström Coaching till några tusen Vasaloppsadresser. Se innehållet nedan.

Detta får du som adept i Wickström Coaching

  • Träningsprogram var fjärde vecka med olika grupper för olika lopp.
  • Artiklar och bilder för bästa möjliga instruktion.
  • Podcast att lyssna på inför varje ny träningsperiod.
  • Över 100 instruktionsfilmer om träning, teknik, prylar, valla, inspiration m.m.
  • Spara tusenlappar tack vare våra förmåner från utvalda partners.
  • Läger (bl a Orsa Grönklitt 26-29 nov) och träningsdagar (bl a Bosön 10 okt) till förmånliga priser exklusivt för adepter.
  • En härlig känsla av ett sammanhang och vetskap om att du gör rätt i träningen.
  • Sluten Facebookgrupp för våra adepter för att sporra varandra, ställa frågor, hitta nya träningskompisar och dela erfarenheter.
  • Gemensam grupp i appen ErgZone där träningsprogrammens SkiErg-pass finns förprogrammerade.
  • Strava-grupp för adepter för extra inspiration.
  • Möjlighet att köpa snygga tränings- och tävlingskläder till bra pris.

Att vara adept i Wickström Coaching kostar 799 kr / fyraveckorsperiod.

Fram till 20 sep får du 16 veckor för priset av 12. Gäller perioden 21 sep till 11 jan.

Läs mer och anmäl dig här.

Läs om hur du använder ditt friskvårdsbidrag

Rullskidtips för nybörjare

Jag på rullskidor i Wickström Coaching-tischa

Jag på rullskidor i Wickström Coaching-tischa

I Wickström Coaching har vi led 10-åkare som kämpar för att klara repet och även en elitledsåkare (hen var i led 3 när hen startade med coachingen).

Nu går vi in i hösten och i vår interna Facebook-grupp motiverar deltagarna varandra med nya personliga rekord, race report, utrustningstips och de berättar även om pass som inte blivit som de tänkt sig.

Adepter tar stora kliv framåt och de lyfter inte bara träningsprogrammen som en framgångsfaktor, utan minst lika mycket gemenskapen i Wickström Coaching.

Sedan i våras har vi två olika träningsprogram för de som tävlar utan fästvalla. Det handlar inte om att staka varje rullskidpass och skidpass, utan det kräver ett mer genomtänkt upplägg än så. Rullmotstånd på rullskidor är också specat för varje pass. Dessa träningsprogram är nu några av våra mest populära.

Vi har också träningsprogram för de som inte åker rullskidor. Men vi har märkt att flera av adepterna som startat med ett program utan rullskidträning har sedan bytt till ett med. Är du också sugen på att testa rullskidåkning? Eller kanske har du precis börjat?

Här finns några tips på utrustning, säkerhet, teknikövningar och hur du bromsar.

/Erik Wickström

Om Erik Wickström

Gillar konditionsträning.
Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.