Träningsdagbok vecka 2, 2012 – 10.35 timmar i Borås

Inomhusträning för långlopp är underskattat. Roligare, jobbigare och effektivare träning är svår att hitta. Tyckte Martin Josefsson och jag.

Inomhusträning för långlopp är underskattat. Roligare, jobbigare och effektivare träning är svår att hitta. Martin Josefsson och jag körde njöt mellan väggarna.

Måndag 9 jan: Vila
Tisdag 10 jan
: Vila
Onsdag 11 jan
: 45 min lugn skejt på Borås Skidstadion med Daniel Abrahamsson. Ett varv tog 1.45 min i lugn fart.
Torsdag 12 jan: 3.20 h rullskidor på fyror i ösregn och hård vind med Daniel Abrahamsson och Christian Hagberg. Misär.
Fredag 13 jan:

– 1.30 h SkiErg. 45 min lugnt i 2.05 min/500 m-fart på motstånd 10 + 20 st 70s/20s-intervaller på motstånd 10 (1.49-fart i snitt på intervallerna, 1.40 på sista) + 15 min nedåkning i 2.15-fart på motstånd 1. Tittade på Jizerska.
– 45 min lugn Trainer (cykel inomhus) med ca 120 i puls. Tittade på Jizerska.
Lördag 14 jan:
– 6 st 3 min-int klassiskt på Borås skidstadion (3.17-3.17-3.16-3.20-3.15-3.14) med 1 min vila. Totalt 45 min.
– 5 st 1000 m-int på SkiErg i lägenheten. (3.32-3.32-3.32-3.32-3.28) med 1 min vila. Totalt 45 min. Sedan bytte Martin Josefsson och jag träningsredskap så jag fick inomhuscykeln 45 min lugnt på 120 i puls. Tittade på Final Climb i Tour de Ski.
– 20 min styrka med Jungle Gym XT
Söndag 15 jan
: 2 timmar lugnt klassiskt på Borås Skidstadions 400 m-spår. Gott om folk.

Totalt 10.35 h träning varav 1.08 h A3 (hårt). 20 min styrka.

Kommentarer:
Ont i handleden. Hälen bättre. Kul med SkiErg-pers. Roligt med inomhusträning framför skidfilmerna. Tråkigt med inställt DM. Trevligt med skidspår i Borås. Dåligt med styrka på sista tiden.

Om Erik Wickström

Gillar konditionsträning.
Det här inlägget postades i Skidor, Träning och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Träningsdagbok vecka 2, 2012 – 10.35 timmar i Borås

  1. aleandrowest skriver:

    Skönt att få läsa om misär-pass på 3:20, sånt gör alltid att det drar i mungiporna 🙂

  2. Anna skriver:

    Tack vare din blogg har jag hittat Skiergen och det räddar nog mitt Vasalopp när man lyckats sabba knäet mitt i allt och inte kan springa. Skönt att läsa att du också kör långpass på Skiergen för jag har blivit dumförklarad efter att ha kört i 90min…

Kommentarsfältet är stängt.