Träningstips för Lidingöloppet med Magnus Bergman

Erik Wickström i Lidingöloppet. Foto: Håkan Degselius.

Erik Wickström i Lidingöloppet. Foto: Håkan Degselius.

Fortfarande inte i träning. Illa. Visst har jag tränat liten mängd förr och kommit tillbaka fort, men det här är betydligt värre än vanligt. Tre timmars träning totalt på 2,5 veckor är inte alls kul. Ska i alla fall smyga igång med lite styrka med Martin Josefsson ikväll.

Igår hade jag en rullskidlektion och idag ska jag hålla i ett löpevent, så jag rör på mig lite grann i alla fall, med betoning på lite.

Konkreta tips
I senaste avsnittet av vår podcast Lagom Kondition intervjuade vi Magnus Bergman, tidigare svensk rekordinnehavare på Lidingöloppet. Jag tyckte han var välformulerad och gav jättebra och konkreta tips.

Jag vet att många av er som läser bloggen även följer podden, men jag vet också att det är ganska många som inte följer den. För er tycker jag ni ska ta chansen nu, för jag tror ni kommer tycka det är intressant när Magnus i slutet av podden pratar om löpteknik, löpstyrka, specifika pass inför Lidingöloppet samt hur hans egen träning såg ut då han sprang på den ofattbara tiden 1 timme och 37 minuter och 24 sekunder.

Och som vanligt får ni följa mig och Niklas träning. Temat för veckan är löpteknik.

Om Erik Wickström

Gillar konditionsträning.
Det här inlägget postades i Löpning, Träning och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.