Träningsdagbok vecka 12 – 8.12 h i Borås

Måndag 19 mars:
– 50 min styrka på Onyx. 20 min utan vikter + 30 min med vikter, lite med Z
Tisdag 20 mars:
– 50 min mycket lugn rullskidor K på 2:or med Olle Häggdahl.
– 35 min mycket lugn cyclocross i skog och på asfalt
Onsdag 21 mars:
– 1.04 h rullskidor F tävlingshjul med Olle på banvallen. Hyfsad fart på tillbakavägen
– 20 min mycket lugn jogg i Annelundsparken, lighttestade ett par trailskor
Torsdag 22 mars:
– 30 min styrka på Onyx. 20 min utan vikter + 10 min med vikter
– 2.20 h lugn racer med Robert Malmgren. Ca 26 km/h. Typ väggade efter 1,5 h. Mentalt smärtsamt.
Fredag 23 mars:

– 53 min lugnt rullskidor K med Mattias Karlsson
Lördag 24 mars:
– 1.40 h mycket lugn cykling med Z och Jonas Colting, bla Seglora. Ca 28 km/h i snitt.
– 30 min lugn SkiErg, 2.15 min/500 m-fart på motstånd 6
Söndag 25 mars
: Vila

Totalt: 8.12 h träning, allt lugnt (A1) + 2 styrkepass

Kommentarer: En ”kom igång-vecka” efter vila och sjukdom. Korta, lugna pass i alla möjliga träningsformer för att minska skaderisken. Alla leder, ligament och muskler måste hinna med vid övergången till barmarksträning. Grym träningsvärk efter gymmet i måndags. Nästa vecka blir det lite nog lite hårdare pass, för första gången sedan Vasaloppet.

Om Erik Wickström

Gillar konditionsträning.
Det här inlägget postades i Löpning, Styrka, Träning och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.