Träningsdagbok vecka 18 – 6:24 h i Borås

Balansen sitter där den ska sedan alla timmar på enhjulingen.

Balansen sitter där den ska sedan alla timmar på enhjulingen som grabb.

Måndag 30 april: ”Vila.”
Tisdag 1 maj:
– 20 min lugn löpning tidigt innan frukost
– 30 min lugn MTB sent efter middagen
Onsdag 2 maj: ”Vila”
Torsdag 3 maj:
– 1:22 h lugn stakning på 3:or i kort-kort med Stefan Palm i Gällstad/Grönahög. Kanonkul!
– Löpintervaller på Sjömarksloppetbanan med Olle Häggdahl. Sprang varvet på ca 44 min med totalt 19 min intervalltid. Ca 1 till 2 min långa intervaller med ungefär samma vila, totalt 13 st. Första 7 min var lugna. Kändes bra!
Fredag 4 maj: 35 min MTB med 3 st 2 min-intervaller med 1 min vila.
Lördag 5 maj:
– Dalsland X-country 50 km MTB. 1:49:30 h. 8:a av ca 500, bara 5 min efter segraren Matthias Wengelin. Kändes bra i benen i början, men märkte att jag saknade hårdhet i benen för cykling. Mjölksyrafest sista 3 milen. Kul ändå med bra resultat direkt, kommer nog bil en fin MTB-säsong. 10 min uppvärmning, ingen nedåkning.
Söndag 6 maj:
– Sjömarksloppet 10 km löpning. 35.55 min. 3:a av knappt 100 st, 1.25 efter Karl Borgö. Benen var som telefonstolpar tidigt i loppet. Kände av både torsdagens hårda löppass och gårdagens MTB-tävling. Sätesmuskeln gillade inte det här, för mycket asfalt. Kilometertider: 3.09-52-32-54-25-54-55-58-12-07 min. 15 min uppvärmning, nedvarvning var inget benen var sugna på.

Totalt 6:24 h inkl 2:25 h tävling (2 st) och 19 min A3 (hårt). Ingen A2 och ingen styrka.

Sjömarksloppets snyggaste överdrag?

Sjömarksloppets snyggaste överdrag?

Kommentarer: Inte mycket träning, men en fruktansvärt tuff vecka med allt runt omkring, pappa flytt, lämning för Vasalöparen mm. Lite sömn och nästan inga träningsmöjligheter mån-fre. Nästa vecka är det lugnt ingen, skönt. Tävlingsmässigt är jag mycket nöjd. MTB-resultatet var i paritet med vad jag gjorde efter månaders åkning förra säsongen och nu har jag ett mycket bättre utgångsläge. Tekniken på stigarna sitter riktigt bra för att vara mig. Längtar redan till 29-tummaren, istället för 26-tummaren som jag hade i helgen. Även Sjömarksloppet var OK. Väldigt sparsamt med löpträning, så inte mycket att säga om. En platt mil hade utifrån andras tider gått ca 1,5 min snabbare än denna, som var mycket kuperad.

Om Erik Wickström

Gillar konditionsträning.
Det här inlägget postades i Cykel, Löpning, Rehab, Rullskidor, Träning och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.